Forever Young

Kawan Lupa Kawan ( Episod 4 )
Sunday 6 October 2013 . 0 word(s) .
Kawan Lupa Kawan 


( Episod 4 )


*Beberapa bulan kemudian*

Cikgu Melisa : Assalamualaikum murid2 !
Murid2 : Waalaikumussalam cikgu !
Cikgu Melisa : Harini kita ada pelajar baru yang nak belajar sama2 dengan kita. Ok, masuk Hasya.
Ain : Hasya??! Tak mungkin dia…. *Terkejut*
Qilaa : Kenapa dengan kau ni?

Soalan Qilaa tak diendahkan, mata Ain hanya tertumpu terhadap pelajar baru itu.

 Ain :  *Dalam hati* Ya Allah, Hasya ! Rindunya aku dengan kau !

Tanpa disedari, air matanya jatuh..

Qilaa : Eh, kau menangis kenapa?
Cikgu Melisa : Ok, sila perkenalkan diri awak kepada kawan2.
Hasya : Hai ! Nama saya Nurul Hasya binti Kamarulzaman. Kawan2 boleh panggil saya Hasya. Saya dari Sekolah Seri Puteri, Cyberjaya, Kuala Lumpur.
Nazri : *Dalam hati* Wow ! Cantiknya dia ni. Kalaulah boleh jadi awek aku… Ish, apa aku merepek ni ? Aku kan suka kat Qilaa, tapi dia je taktau aku suka kat dia. *Tengok Qilaa*
Cikgu Melisa : Hasya, awak boleh duduk di sebelah Ayyna.

Ayyna melambaikan tangannya ke arah Hasya. Hasya duduk di sebelah Ayyna.

Ayyna : Nama aku Ayyna.
Hasya : Nama aku Hasya.
Ayyna : Ni pulak Bella, ni Irah, ni Sha.
Hasya : Hai ! Aku Hasya.
Bella, Irah, Sha : Hai !

Cikgu Melisa meneruskan sesi pembelajarannya sehingga tamat. Bila cikgu Melisa keluar sahaja dari kelas, Ain ingin pergi ke tempat duduk Hasya, tapi dilarang oleh Qilaa.

Qilaa : Ain ! Kan aku dah cakap kat kau jangan dekat dengan geng2 tu. Kenapa kau degil sangat?
Ain : Alaa.. Aku nak jumpa dengan Hasya. Dia tu kawan baik aku tau !
Qilaa : Aku taulah. Tapi, dibuatnya geng2 tu hasut kau supaya takyah kawan dengan aku, Thina, Anis, Mada macam mana? Aku risau tau tak?
Ain : Tak punya. Kau janganlah risau sangat. Aku pergi situ bukannya nak cakap dengan geng2 tu, aku nak cakap dengan Hasya.
Qilaa : Ain ! Kau bolehlah cakap macam tu sebab kau tak kenal lagi diorang tu. Cuba kau tengok tu, Hasya bukan main rapat lagi dengan geg2 tu, aku rasa Hasya dah jadi geng diorang. Baik kau takyah pergi. Aku takde niat pun nak halang kau pergi kat Hasya tu, aku buat ni pun untuk kebaikan kau jugak. Please?
Ain : Yelah-yelah..
Qilaa : *Senyum*

Tiba2 loceng berbunyi menandakan waktu rehat. Pelajar tahap 1 berpusu-pusu keluar dari kelas menuju ke kantin. Ain, Qilaa, Thina, Anis dan Mada keluar rehat bersama-sama, manakala Hasya, Bella, Irah, Ayyna dan Sha keluar rehat bersama-sama. Ain belum berkesempatan untuk bertemu dengan Hasya kerana sering dihalang oleh Qilaa, waktu rehat ni dia nak ambik kesempatan untuk bercakap dengan Hasya walaupun sekejap.

Ain : Hasya !
Hasya : Eh, Ain ! *Nak pergi kat Ain, tapi dihalang oleh Bella*
Bella : *Bisik* Kau jangan pergi kat dialah, dia tu dah termasuk dengan geng2 jahat, dengan dia2 jadi jahat, kalau kau rapat dengan dia dengan kau2 jadi jahat.
Hasya : K, bye Ain, aku ada hal !
Ain : Eh, Hasya ! Tunggu aku !

Ain ingin berlari mengejar Hasya tapi dihalang oleh Qilaa.

Qilaa : Kau tengok ! Kan aku dah cakap kat kau, Hasya tu dah termakan hasutan si Bella tu.
Ain : K.
Mada : Weh, jom ar masuk kelas, waktu rehat dah nak habis ni.

Mereka berlima masuk ke kelas. Sampai sahaja di kelas, Hasya dan 4 lagi kawannya kelihatan tiada di kelas. Tiba2...


Qilaa : Aaaaaaaa .... !!


P/S : Kenapa Qilaa menjerit?? O_O





Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// Forever Young-One Direction